fredag 12. mars 2010

Ævva!

I går var jeg hos tannlegen - igjen.

Jeg hadde fått avtale om å få plukket ut en visdomstann.
Denne gangen begynte tannlegen å le når han spurte "Skal vi ta det med eller uten bedøvelse.."
Selvsagt tar vi med!!
Jeg fikk sagt i fra om at jeg ble dårlig av den jeg fikk på tirdag - så da måtte han finne fram en ny en, men han ble ikke sinna (bare veldig, veldig skuffet..)
Han sa det var bra jeg sa ifra, sånn at jeg skulle slippe å ha mere ubehag enn nødvendig..

Skal sies at denne bedøvelsen gjorde jævlig vondt - men det har mest med hvor han satt den..
Men han sa "Nå er det verste gjort.."


...og det var forsåvidt tilfellet også.
Merka jo selvfølgelig når han lirka ut tanna også, men det var ikke SÅ ille..
Han sa "Du får si ifra hvis det gjør vondt.."

Jeg klarte vel å lage en lyd eller to, men da sa han "Tanna di er ute, skjønner du.. Bare litt til.."

..Han brukte ca 5 minutter på å få ut tanna..

Han hadde satt av ca 90 minutter - just in case man måtte sys og blah.. men neida..

Jeg tok bilde av den mens den var på sitt blodigste, men jeg skal la være å legge opp det bildet..
Deretter vasket assistentdama av tanna og puttet den i en pose "Værsågod!"
Takketakk! :D

Jeg fikk en sånn gasbindgreie til å bite på for å stoppe blødningen i kjeften, som han sa jeg skulle ta ut når jeg kom hjem..

Noe jeg gjorde..

Men det hadde ikke sluttet å blø..

Faktisk så sluttet det ikke å blø i det hele tatt.. Så jeg ringte til pappa og ba han om å kjøpe sånne dotter fra apoteket som jeg kunne tygge på.. Så da gjorde han det..

Da jeg la meg ved 11-tiden blødde det litt fremdeles.. Men det gir seg når jeg holder meg helt i ro (altså, det begynte å blø bare jeg reiste meg opp fra sofaen..)

Jeg fikk beskjed om å ligge unna "hard" mat iallfall første dagen, men jeg merker at jeg skal holde meg unna de hardeste tingene i et par dager til.

Derfor består frokosten i dag av en hjemmelaget smoothie - og en halv banan (den andre halvdelen havnet i Smoothieblendern..)

Kjøleskapet er fult av yogurt og andre ting jeg kan lage meg mat av..
Tror dog ikke jeg BARE skal drikke smoothies for å få i meg næring, gitt..

Senere i dag skal man forsøke seg på et glass cola også. Kullsyre skal ikke bli noe problem..

...man har da sugerør..

1 kommentar: