onsdag 10. februar 2010

So it begins..

..Okei, jeg må bare si med en gang at jeg er litt lite fan av den helgen begynner ikke fredag kveld regelen.. Taco uten cola ;o;

men, det er vel ikke noe poeng å ha en pakt dersom det finnes smutthull overalt.

ANYWHO.
Tenkte jeg kunne begynne med å si hvorfor JEG er med på denne pakten..
For det første; til alle som tjater om at jeg ikke trenger å slanke meg fordi jeg er så tynn, og at det ikke ser ut som at jeg veier så "mye" som jeg gjør..
Det er ikke det som er poenget her. Dette er en pakt - ikke diett. Vesentlig forskjell.

Grunnen til at jeg er med på dette (og egentlig også var initativtaker) er fordi jeg drikker ALTFOR mye cola. Nå kan jeg komme her og si at neida, jeg gjør ikke det. Ikke i forhold til hva jeg gjorde før. Men det er for mye likevel. Fristelsen står der..
Dette med ikke spise godis og sånn skal jeg nok lett klare. Jeg spiser veldig lite godteri som det er, og sjokolade ligger man unna av sikkerhetsmessige årsaker (selv om melkesjokolade med et glass iskald melk er sykt godt..)

Men cola.. Godegud.. Jeg kan kjenne smaken av den allerede

....når jeg tenker etter så burde DET være et tegn i segselv om at jeg drikker det litt vel mye.

Men okei.
Litt om meg;

Det skal ikke legges skjul på at jeg har litt feil forbilder til å klare denne pakten.
Miyavi, Maya, Takeru, Jun.... de er jo ikke akkurat de som går stillest i gangene (selv om mange er sikre på at de går på ..uheldige.. substanser)
Og jeg er sikker på at flere av dere har opplevd meg på en av mine sugar-highs og vet hvilke traumer dette kan medføre.
Skal sies at kaffe har OMTRENT samme effekten på meg, men jeg drikker ikke så veldig mye kaffe heller. Bare når jeg er i zombiemode når jeg står opp (som i og for seg har skjedd ganske mye i det siste..)

Jeg så på TV i går (det er utrolig mye sånne "bli slank - bli sexy" programmer nå), og da var det en dame som sa at man bare får cravings etter søtsakah når man har lavt blodsukker.. Den kjenner jeg meg veldig godt igjen i.
Merker at når jeg er sliten eller generelt slapp så blir jeg så syyyyykt godtesjuk.

Så min slagplan er å holde blodsukkeret på et relativt jevnt nivå, samt å ta en slurk Floradix hver dag (det er flytende jerntilskudd som smaker høgg, men virker som bare pokker..)

Merker at neste uke kan bli litt vrien.
Først har pappa bursdag på mandag, og på torsdag blir jeg tante igjen (hvis vedkomne er klar for å dukke opp den dagen, da..)
Bare der er det to dager.. Men jeg skal være sterk!


Så. Nok om det.
Må ikke glemme at vi skal på skolen i dag også..



~ciliee~ ☆ヾ(`w´)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar